2011. december 19., hétfő

Christmas crackers



Avagy a karácsonyi pukkantó a tradiciók része és nagyon népszerű Angliában, minden karácsonyi teríték mellett megtalálható. A pukkantó tulajdonképpen egy csillogó színes papírba csomagolt keménypapírból készült henger, ami úgy néz ki, mint egy nagyobbacska szaloncukor. Mindig két embernek kell szétszakítani, ezt egy kisebb petárdaszerű pukkanás kíséri. A hengerben legtöbbször egy színes papírkorona, egy vicc és egy kis ajándék található. A széthúzásnak az asztal felett kell történnie, jobb kézben tartva, bal kézzel pedig húzva a szomszéd pukkantóját.
Az első karácsonyi „cracker” 1840-ben tűnt fel, de igazán Thomas J Smith tette ismerté 1847-ben, ő francia novellákat árusított karácsonyi ajándékként. Népszerűvé viszont csak azután vált, miután színes papírba (christmas crackerbe) csomagolva árulta az írásait. Akkoriban kezdett igazán elterjedni és azóta is töretlen népszerűségnek örvend.
Egy jó hanulatú vacsorát mégjobbá, egy feszültebb hangulatút pedig oldottabbá tehet ez a pár perces kis "vidámságcsomag". :-))
(Forrás: Wikipedia)

5 megjegyzés:

kreatívhit írta...

ötletes:)

éva judit írta...

akkor azért láttam teritett asztalokon ilyet nem tudtam mire jó azt hittem asztal dísz:)

Gabriella írta...

A lányaim oda vannak érte!

Globalgrover írta...

amikor Angliaban eltem nekem is nagyon tetszett ez a szokas :-) itt Amerikaban sajnos nincs ez.

euthymia írta...

nagyon szeretem a crackerseket és azt is, hogy az angolok igen is használják és a fejükre teszik a koronát belőle és úgy költik az ebédet/vacsit el. Olyan jók ezek a dolgok :) :)