2012. április 22., vasárnap

Fotókönyv

Mivel többen kérdezitek, igy leirom hogy is működik ez nálam, a digi scrapbook vagyis a fotókönyv készitése.
Én Photoshop-al előre megcsinálom magamnak az oldalakat készre digitális formában. Ennek mikéntje hosszadalmas és rengeteg anyag van fenn a neten, magyar nyelven pl. ITT. A hozzávalókat (freebies) pedig lehet letölteni pl ITT. (aki nem tud hozzájutni a Photoshop-hoz, az szerkesztheti az oldalakat GIMP-ben is, az egy ingyenes progi)
Lehetőleg egy albumra való oldalt el kell késziteni előre. Az alap album 26 oldalas. Néha nehéz pont ennyit összehozni mert néha több, néha kevesebb. Pl. a kanadás albumom 40 oldalas lett, igy az jelentős többlet költséggel járt. A mostani pedig csak 22, ebben pedig igy négy oldal üresen maradt. Szóval ha elkészültem az oldalakkal akkor jöhet a könyv formába öntés.
Az itteni fotókönyvek úgy rendelhetőek hogy az ember kiválasztja melyik szolgáltató szimpatilusabb neki. Legyen az Cewe, Tesco, Vistaprint stb. rengeteg ilyen van. Én a Tesco-t azért választottam mert náluk volt relative a legpontosabb a szerkesztő progi azaz magyarán itt lógtak ki legkevésbé az oldalaim a lapokról. Tehát, a szolgáltató honlapjáról letölti az ember a photo book creator-t, ez egy picike progi kb. két kattintás hogy elinduljon. Egyben szerkesztő program is tehát aki egyszerűbb fotókönyvet akar vagy nem ért a photoshophoz az ezzel a progival is könnyedén megszerkesztheti a könyvet. Esetemben ez úgy műxik hogy beolvastatom vele az én előre elkészitett oldalaimat amikből a fotókönyvem szeretném hogy álljon. Majd kiválasztom a kézi szerkesztő módot, és egyesével behúzgálom az oldalaimat a megfelelő helyre és beállitom hogy a teljes oldalméretben az látszódjon. Mikor kész akkor az ellenőrzés után a progi csatlakozik a netre és feltölti a könyvet a szolgáltató adatbázisába. Ez eltart vagy tiz-tizenöt percig is szóval nem kell frászt kapni. Ha feltöltötte az egészet akkor jön a részletek tisztázása. Fényes papir vagy sima papir legyen, hagyományos oldal elválasztás legyen vagy az új fajta teljesen szétnyiló (ez azoknak érdekes akik egybe szerkesztik az oldalpárokat, magyarán középre a hajtásra is esik fénykép) aztán lehet kérni másodpéldányt, ha akar az ember...meg ilyenek. Végül kidobja hogy mindez mennyibe fog kerülni. Kifizetem és egy-két hét múlva pedig hozza a postás a kész fotókönyvet.

8 megjegyzés:

Monika írta...

Aha!Szóval így!Köszönöm,hogy leírtad,mert furdalta az oldalamat a titok.:)
Jó nagy munka egy ilyet megcsinálni,gratulálok még 1x!

kreatívhit írta...

Köszönöm a leírást.

Gabriella írta...

Mindig érdekelt, köszi hogy leírtad!

Ziebi írta...

Ez annyira jó!

Én a blogot szerttem volna könyvben kinyomtatni csak így magunknak, estelge ajándékba, de olyan baromi drága ajánlatokat kaptam hogy leamondtam róla.

Christine írta...

Ziebi, mivel a te blogod is terjedelmes igy bizony az sokba kerül. Esetleg érdemes lenne több kötetre bontani és fotókönyv sorozatot csinálni belőle (mondjuk egy év egy könyv). Igy amikor van pénzed akkor megcsináltatsz egyet. Ezt ismered? https://www.scrapbookblogger.com/

Edinbogyo írta...

A lidlnek is van lidl-photos, en mar 2 eve hasznalom, jo minosegu nagyon es olcso!!

Zsofia írta...

Ez szuper, köszi, hogy leírtad :)

Ditke írta...

Köszi, hogy leírtad, nekem is nagyon tetszenek ezek az albumok, bár én mindig azt várom, hogy legyen rá időm, hogy csináljak egyet. Azt hiszem ha így haladok nyugdíjas leszek mire elkezdem. :(
A blogot kis szeretném kinyomtatni, de az is biztos macerás lenne és egy vagyon persze.
Mindenestre neked gratulálok, nagyon szépek a fotókönyveid!