2012. december 22., szombat

Angol konyha


Sokan szokták kérdezni mi a hagyományos karácsonyi menü az angol konyhákban. Akárcsak a tengeren túlon itt is a sült pulyka a fő fogás. Persze rengeteg köritéssel. Most konkrét leforditott receptet nem hoztam, a pulyka sütést talán nem kell nagyon magyarázni. Viszont a BBC összeállitott egy komplett klasszikus menüt kismilliom fogással lehet belőle szemezgetni ITT.
Amúgy egybe sült pulykát én össz-vissz háromszor ha csináltam, ennyi elég is volt belőle nekünk. Inkább rákaptunk a szétszedett verzióra, mert úgy lesz belőle leves, sült és még töltött pulykamell is, egy 7-10 kilós madáral számolva. Erről részletesebben később.

A karácsonyi kis-nagybevásárlás kapcsán két érdekes, kellemes meglepire bukkantam a boltok polcain. Az egyik az általam már régóta kergetett füstölt sajt. Eddig sehol nem találtam. A héten viszont szembejött velem a Tesco-ban.


A másik pedig ez a kis aranyos. Igen, igen jól látja mindenki ez bizony konyakos megy. Ezúttal a Sainsbury's-ből. :-)


3 megjegyzés:

Ziebi írta...

Mi is szétszedjük a pulykát, hát ki eszik meg egy akkora állatot egyszerre? :D Viszont olyan finom leves van belőle hogy ihaj! :)

ribizlifozelek írta...

Mehetek?

Kata írta...

Szeletelt füstölt sajt van az Aldiban is, natúr is meg sonkás is, nagyon finom, és nem is drága: http://www.mysupermarket.co.uk/aldi-price-comparison/Cheese/The_Cheese_Emporium_Bavarian_Style_Beechwood_Smoked_Cheese_Slices_10_per_pack_200g.html
http://www.mysupermarket.co.uk/aldi-price-comparison/Cheese/The_Cheese_Emporium_Bavarian_Style_Smoked_Cheese_with_Ham_Slices_10_per_pack_200g.html